poniedziałek, 30 czerwca 2008

A może tak pudełeczko?

A czemu nie?
Ibisek przestawia łatwy sposób na piękne pudełko do przechowywania koralików, guzików, a nawet nadaję się na prezent po włożeniu w każdą półeczkę czekoladki :)
Kursik zrobiła na podstawie samego szablonu, bez ozdabiania, żeby łatwiej było zobaczyć wszystkie pomocnicze linie i zrozumieć istotę samego pudełka
Materiały:
- tektura - najlepiej grubsza (na zdjęciu użyty jest papier 220g i dopiero po
obustronnym oklejeniu był na tyle sztywny, że nie uginał się pod własnym ciężarem)
- nożyk, nożyczki, klej, linijka, podkładka, ołówek

- papier i dodatki do ozdobienia pudełka

Wykonanie:

1. Na początku robimy półeczko-szufladki. W tym celu wykonujemy 4 pudełeczka o wymiarach
6x6cm szerokości i 2 cm wysokości.

Rysujemy odpowiednie wymiary na papierze i zaginamy wzdłuż linii ciągłych: Nacinamy jak na zdjęciu: Kwadraciki 2x2cm zaginamy do środka i przyklejamy do ścianek.
Gotowe pudeleczko - wykonujemy takie 4 sztuki:
Ozdabiamy szufladki.

Następnie wycinamy z kartonu/tektury pasek długości czterech boków szufladki + zapas. Ja wzięłam 0,5 cm zapasu na każdą ściankę, czyli całkowita długść pask
a to 26cm. Wysokość jest równa wysokości czterech naszych szufladek + zapas (po 2 mm pomiędzy każdą szufladką, czyli razem 0,6 cm zapasu). Calkowite wymiary paska to 26 cm x 8,6 cm.

Zaznaczamy poszczególne ścianki i co 6,5 cm rysujemy linię prostą:
Zginamy wzdłuż lini:Dobrze jest w tym momencie ozdobić ścianki, gdyż w kolejnym etapie zaczniemy juz przyklejać szufladki.

Następnie na 2giej, 3ciej i 4tej ściance rysujemy poziome linie pomocnicze w odstępach podanych na zdjęciu (ja zaznaczylam je na różowo). Ta przestrzeń 0,2cm jest niezbędna, żeby w razie "opadania" szufladek nie haczyly one o siebie:
Teraz przyklejamy szufladki jak na zdjęciu - każdą tylko do jednego boku ścianek. Pierwszą na samym spodzie, 2gą, 3cią i 4tą wzdłuż zaznaczonej linii: Wykonujemy wieczko w sposób, w jaki zrobiliśmy szufladki. Wymiary jednak muszą być większe: długość boku wieczka to dł. jednej ścianki całego pudełka + zapas (ja dałam 0,2 cm). Wysokośc wieczka dowolna.

Pudełko po wyschnięciu skladamy (zwijamy) i nakladamy wieczko.

Gotowe pudełko: A tak wygląda ozdobione (tutaj wersja z większą ilością szufladek i troszkę dłuższym bokiem, ale wykonanie dokladnie takie samo):
Zapraszamy do zabawy :)
A teraz przerwa na reklamę
Zapraszamy do umieszczenia naszego banerka na swoich blogach czy stronkach
Miłego, słonecznego z lekkim powiewem wiaterku dnia :*

7 komentarzy:

finnabair pisze...

kursik i pudełeczko wymiatają - brawo dla ibiska, jest niesamowite :)

finnabair pisze...

bannerek to ja chętnie tylko kod by sie zdał, bo ja jakaś ciemna jestem i bez kodu ani rusz...

aaaasssssaaaaa pisze...

ech, świetne pudełeczko!!!!

ibisek pisze...

Dziękuję.
I szczerze powiem, ze jestem pod wrażeniem decyzji wzięcia mojego pudełeczka na tą stronę. Jestem prawdziwie zaszczycona.
Dizękuję

UHK Gallery pisze...

Ibisku czad kommando normalnie, niesamowite to pudełeczko, nie wyobrażam sobie takie coś wykonać o ja Cie....... Dziewczyny syper, ze to wygrebałyście

Renny Berryboar pisze...

Świetny kurs! Pudełko jest boskie :D
Nie mogę wyjść z podziwu :)

dori-scrap pisze...

Ale "czaderskie" puzdereczko:) jestem pod wrażeniem
pozdr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...